אם יש לכם עסק קטן שאתם רוצים לפתח ולייעל, מאמר זה הוא בשבילכם! כאן נסביר מהם היתרונות של פיתוח תוכנה וכיצד לבחור בית תוכנה שיעשה זאת עבורכם.

מה פיתוח תוכנה בכלל אומר?

רגע לפני שנתחיל למנות את היתרונות של פיתוח תוכנה לעסקים קטנים, חשוב להבין מה זה בכלל אומר. אם כן, מדובר בניהול כל השלבים הנדרשים ליצירת התוכנה הנחוצה לעסק וליעול התהליכים בו. ראשית, מתחילים משלב האיפיון של התוכנה הרצויה, משם ממשיכים לשלב הפיתוח עצמו ולאחר מכן קבלת תמיכה בכל הנוגע לתוכנה. הפיתוח יכול להיות של אתרים מסוגים שונים והוא יכול להיות גם של תוכנה ייעודית לעסק ולצרכים שלו.

פיתוח תוכנה לעסקים

היות שיש סוגים שונים של עסקים וארגונים עם תחומי עיסוק שונים, יש גם צרכים שונים של אותם עסקים וארגונים מבחינת התוכנות המשמשות אותם לעבודה השוטפת. לדוגמה, יש עסקים שיזדקקו למערכת לניהול למידה ויש כאלו שיזדקקו למערכת ניהול קשרי לקוחות. כמו כן, יש כאלו שיזדקקו למערכת ניהול תקציבים או תהליכי שיווק וכך הלאה. את כל המערכות האלו ניתן לרכוש כשהן מוכנות (תוכנות מדף) או לבנות אותן בהתאמה אישית לצרכי העסק.


 

בניית אתרים ואפליקציות

אחד הסוגים הנפוצים ביותר של פיתוח הוא בניית אתרים. זאת, מפני שכל עסק, ללא קשר לגודל שלו, זקוק לאתר אינטרנטי ועם התפתחות תחום הסלולר, עסקים רבים זקוקים גם לאפליקציות. הן האתרים והן האפליקציות יכולים לשמש את העסק לצרכים שיווקיים וגם לצורך מכירה מקוונת והגדלת הכנסות ועוד .

היתרון שבליווי

רוב בעלי העסקים הקטנים יודעים היטב כיצד לבצע את העבודה שלהם, אבל פחות יודעים כיצד לתכנן את התוכנה הנחוצה לעסק שלהם כדי למצות יעול תהליכים, כמו כן מן הסתם אינם יודעים כיצד לבצע את עבודת הפיתוח עצמה. בדיוק בגלל זה חשוב לקבל ליווי של בית תוכנה, שיוכל להציע מהידע המקצועי של צוות העובדים בו, שהצטבר עם הניסיון. בעזרת בית תוכנה מקצועי ומנוסה, תוכלו לאפיין את התוכנה הנחוצה לכם באופן כזה שתוכלו ליהנות ממנה לאורך שנים ולהפיק ממנה את מלוא התועלת.

יתרון ההתאמה האישית

כאמור, ישנה אפשרות לרכוש תוכנות מוכנות הנקראות "תוכנות מדף", אולם לכל עסק יש צרכים שונים וייחודיים והיות שכך, מומלץ להשקיע ולהשתמש בתוכנות ייעודיות המותאמות לצרכי העסק. פיתוח תוכנה לפי דרישה מאפשר לכל עסק לקבל את הפתרונות הדרושים לו באמצעות תוכנה שמתאימה לו באופן אישי במקום שהוא יתאים את הרגלי העבודה שלו לתוכנות הקיימות שברוב הפעמים מגיעות as is ללא כל גמישות וכולות התאמה מדוייקת. כך העבודה יכולה להיות הרבה יותר יעילה ולהוביל לתוצאות הרבה יותר טובות בכל התחומים.

תוכנות חיצוניות

עד עכשיו התמקדנו בתוכנות פנים ארגוניות. אבל חשוב מאוד לחשוב גם על תוכנות חיצוניות! הכוונה היא לכך, שתוכנה לא חייבת לשרת רק את עובדי החברה, אלא היא יכולה לשרת גם את הלקוחות שלה. לדוגמה, ניתן לפתח תוכנה לגיוס המונים, מערכות מסחר אלקטרוני וכד'. כך ניתן לייעל לא רק את העבודה בעסק עצמו, אלא גם את הקשר עם הלקוחות של העסק ולהגדיל משמעותית את הזמינות עבורם.

בחירת בית תוכנה

כפי שציינו לעיל, לבחירת בית תוכנה מקצועי ומנוסה יש יתרונות ברורים, נציין ונדגיש שוב את החשיבות של בחירת חברה שמתמחה בפיתוח תוכנה לפי דרישה, על מנת שזו תוכל לאפיין ולפתח עבורכם תוכנה מותאמת אישית לפי אופי וצרכי האירגון או העסק שלכם. כמו כן, במידה ויש לכם צורך במפתח שיישב אצלכם וייתן לכם שירות באופן קבוע, כדאי לבדוק אם בית התוכנה מציע גם שירות של מיקור חוץ פיתוח תוכנה וכך גם לגבי כל צורך אחר שיש לעסק שלכם על מנת שהעבודה תהיה טובה ויעילה ככל שניתן.